Pomysły na filmy promocyjne dla firm – 15+
Przyciągnięcie uwagi klientów i zwiększenie rozpoznawalności marki to główne cele, jakie można osiągnąć dzięki produkcji filmu promocyjnego.
Firma może pokazać swoją unikalną historię, produkty lub usługi, a także zaprezentować swoich pracowników i ich umiejętności. Ale to nie wszystkie możliwości.
Poniższy artykuł przedstawia pomysły na filmy promocyjne dla firmy.
- Historia firmy, marki: Ludzie uwielbiają historie. Opowiedz swoją i pokaż, że nikt nie jest taki sam jak Ty. Powiedz, skąd pochodzi Twoja firma i dlaczego robisz to, co robisz. Pokaż, jak Twoja firma się rozwijała i jakie są jej unikalne cechy. Podkreśl, co sprawia, że jest ona wyjątkowa. To sposób na nawiązanie bardziej emocjonalnej więzi z Klientami.
- Przedstawienie produktów lub usług: Pokaż, jakie korzyści mają Twoi klienci dzięki Twoim produktom lub usługom. Podkreśl, jakie problemy rozwiązuje Twoja firma. Często klienci nie wiedzą, jak dokładnie działa to, co sprzedajesz. Wyjaśnij, w jaki sposób można korzystać z Twojej usługi lub produktu. Znasz filmy typu: ukryte funkcje…, czy dobrze używasz…
- Opowieści o sukcesie: Studium przypadku to idealny sposób na pokazanie, jak Twoja firma może pomóc klientowi w realizacji jego celów.
- Klienci mówią: Zapytaj klientów, jak Twoja firma rozwiązała ich problemy i sprawiła, że poczuli się lepiej. Rekomendacje wideo dodadzą twojej marce wiarygodności. Ludzie chętniej kupują, gdy obejrzą film, który pokazuje, jak usługa lub produkt pomogły szukającym podobnego rozwiązania.
- Recenzje i opinie o produktach: Pokaż recenzje i opinie klientów na temat Twoich usług lub produktów. To pomoże Twoim potencjalnym klientom dowiedzieć się więcej o tym, czego mogą oczekiwać od Ciebie.
- Prezentacja nowości: Film promocyjny jest świetnym sposobem na poinformowanie odbiorców o wprowadzeniu nowego produktu do oferty. Pokaż jak działa nowy produkt, co w nim wyjątkowego, czym odróżnia się od produktów konkurencji.
- Wypuść zwiastun: Jeszcze przed wprowadzeniem na rynek produktu lub usługi, opowiadaj o niej, buduj zainteresowanie. Niech potencjalni klienci nie mogą doczekać się daty premiery.
- Pracownicy: Pokaż swojej widowni, jaki jest Twój zespół. Pokaż potencjalnym klientom twarze stojące za marką, ludzi zaangażowanych w tworzenie produktów, świadczenie usług. Klienci chcą widzieć, że naprawdę dbasz o to, co robisz.
- Promocje: Jeśli masz jakieś aktualne promocje, pokaż je w filmie. Podkreśl, dlaczego są one wartościowe i jakie korzyści odbiorcy mogą z nich czerpać.
- Podziękowania dla klientów: Zrób film, w którym podziękujesz swoim klientom za ich lojalność i wsparcie. Pokaż, że doceniasz każdego z osobna i że bez nich nie byłoby Cię tu, gdzie jesteś.
- Porady eksperta: Przygotuj krótkie filmy poradnikowe, w których pokażesz swoim widzom, jak korzystać z Twoich produktów lub usług. Pokaż im, jak mogą oni poprawić swoje życie lub biznes dzięki Tobie.
- Pytania i odpowiedzi: Klienci zadają pytania podczas rozmów, w mailach. Zachęć ich do zadania jeszcze większej liczby np. w social mediach, a potem nagraj film. Odpowiedz na pytania sam lub zaproś innych ekspertów. A może najlepszą odpowiedzią na pytanie będzie nagranie filmu zza kulis.
- Za kulisami lub tour po biurze, fabryce: Co możesz zrobić, aby Twoi klienci mogli zobaczyć, jak wygląda Twoja praca? Nakręć wideo ukazujące pracę Twoja i Twojego zespołu, Wasze zmagania, zabawne sytuacje, zmęczenie, zadowolenie z sukcesów.
- Opublikuj wideo listę: Właśnie zapoznajesz się z listą. Listy są ciekawą skondensowaną formą przekazywania przeróżnych informacji. Dużą popularnością cieszą się filmy: x sposobów na…, listy narzędzi, pomysłów, trików.
- Przed i po: Jesteś wizażystką, fryzjerem, stylistą, a może trenerem fitness, remontujesz domy, projektujesz ogrody. Przed i po to idealny pomysł na film promocyjny dla Twojej marki.
- Kreatywne filmy: A może zamiast tradycyjnego filmu nagrasz film animowany? To może być świetny sposób promocji Twojej firmy. Choć mogą wydawać się zbyt proste, czasem tak łatwiej zilustrować pomysł czy przekazać informacje. Animacje często bardziej angażują odbiorców. Odważysz się przygotować film promocyjny w formie parodii, żartu?
I jeszcze bonus na zakończenie: film z wyzwaniem. Niech właśnie wyzwaniem będzie wymyślenie pomysłu na powiązanie Twojego biznesu z wyzwaniem. To trend modny wśród influencerów, ale czy wpadnie na to Twoja konkurencja?
Mam nadzieję, że tych 17 pomysłów na filmy promocyjne dla firmy pobudzi Twoją kreatywność, pomoże wymyślić Ci własne oryginalne sposoby na promocję marki, firmy, produktu czy usługi.
Przypadł Ci do gustu któryś z pomysłów lub masz własny?
Zrealizujmy go razem!