+48 880 12 10 12 office@renderfilm.pl

Skuteczne spoty promocyjne i spoty reklamowe – od czego zacząć? Jak osiągnąć sukces?

Zanim zaczniesz pisać scenariusz i szukać firmy realizującej spoty video lub spoty promocyjne  odpowiedz sobie na kilka podstawowych pytań. To znacznie ułatwi proces realizacji i uchroni Cię przed zbędnymi wydatkami:

  • Jaki jest Twój cel? Dlaczego potrzebujesz reklamy video?
  • Jakie są oryginalne cechy twojego produktu lub twojej usługi?
  • Do kogo konkretnie kierujesz spot promocyjny lub spot reklamowy?
  • Jakie korzyści chcesz zakomunikować potencjalnemu klientowi?
  • Czego oczekujesz od widza, który zobaczy twoje promocyjne video?
  • Gdzie będziesz pokazywał swoje nowe spoty promocyjne lub spoty reklamowe?
  • Kiedy będziemy wiedział, że twoja reklama w postaci video przynosi zamierzone efekty?

Spoty reklamowe, filmy promocyjne, spoty video powinny być podporządkowane strategii sprzedażowej firmy. Obecnie sprzedaż oraz marketing to ściśle połączone działy, mające ogromny wpływ na sukces sprzedażowy.

Materiały video są nierozłącznym elementem content marketingu — czyli marketingu nastawionego na pozyskiwanie klientów. Badania pokazują, że aż 70 procent klientów B2B nie zadzwoni do twojej firmy, jeżeli nie będzie pewnych, że potrzebuje twoich usług lub produktów.

Spot promocyjny czy spot reklamowy muszą być świadomym elementem całości digital marketingu. Digital marketing – to działalność reklamowa oparta na formatach cyfrowych. Sprowadza się to do wszelkich promocyjnych aktywności danej firmy lub instytucji w Internecie. Te aktywności można skierować do użytkowników komputerów stacjonarnych lub mobilnych.

Jakie są oryginalne cechy twojego produktu lub twojej  usługi?

To bardzo istotne pytanie.  Najczęściej twój produkt lub twoja usługa jest podobna do tysiąca innych… stąd pytanie: dlaczego właśnie twoim produktem miałby zainteresować się klient? Ważne jest, aby określić zasoby i mocne oryginalne strony twoje firmy, produktu bądź usługi.

Co daje przewagę, co robi różnicę, co cię wyróżnia? Jakie wartości dodane możesz  zaprezentować potencjalnemu klientowi? Należy zbadać rynek  i precyzyjnie określić na jakie: cechy, wartości, detale zwraca uwagę twój klient, a nie co ty uważasz za takie wartości. Mogą pojawić się znaczące różnice.

Powinieneś  zwiększyć efektywność sprzedaży przez docieranie ze ściśle określoną informacją – reklamą – promocją  do konkretnych odbiorców.

Co ma zrobić klient po obejrzeniu spotu promocyjnego lub spotu reklamowego?  

Jeżeli twój spot promocyjny będzie pokazywany w telewizji:  widz – klient  może zapamiętać produkt lub w idealnym założeniu może wejść na twoją stronę internetową i szukać szczegółowych informacji. Stąd konieczność zsynchronizowania działań marketingowych.

Emitując spot video w przestrzeni publicznej twoja strona internetowa musi być przygotowana na odwiedziny klienta i powinna utwierdzić go w przekonaniu, że to doskonały produkt lub  profesjonalna usługa.

Po zobaczeniu spotu w Internecie odbiorca może: zostawić komentarz, subskrybować kanał, wejść w opis i kliknąć link, może też zdecydować się i kliknąć CTA, czyli: call to action. Tu również pojawia się pytanie – na czym ma polegać ta akcja?  Widz ma  wykonać telefon, wypełnić formularz zgłoszeniowy, zakupić produkt? Poprosić  o szczegółową ofertę?

Jest wiele możliwości i w zależności od tego, co ma zrobić klient musisz to zaplanować i zrealizować konkretne pomysły. W taki sposób, aby nie stracić klienta poprzez złożone procedury i wadliwe rozwiązania.

Spot reklamowy, spot promocyjny, spot video –  skuteczne formy

Spoty emitowane w Internecie wymagają stosunkowo niskich nakładów finansowych.  Mogą być łatwo zapamiętane. Oryginalna  konstrukcja może przykuwać uwagę. W świecie reklamy  to właśnie uwaga jest jednym z podstawowych elementów wpływających na sprzedaż.  

O ile to możliwe ze względów finansowych pomyśl o zaangażowaniu do produkcji osób rozpoznawalnych – medialnych.  To bardzo dobrze wpływa na reklamę i promocję produktu bądź usługi. Tak osoba pomaga w „tworzeniu zasięgów” szczególnie w mediach społecznościowych, ale wiąże się z większymi budżetami. Jeśli nie ma dużego budżetu postaw na oryginalny, nowatorski przekaz.

Unikaj dłużyzn, efekciarstwa i nachalności. Materiały video zaczynające się od 6-sekundowej animacji logotypu to już miniona epoka. Dziś potrzeba szybkich i łatwych do zamiatania komunikatów.

Widz już w pierwszych sekundach powinien zobaczyć produkt i poznać jego zalety. Stąd moda w ostatnim czasie na filmy typu: Hook Video – czyli jak najkrótszy materiał video, który ma zachęcić odbiorcę do działania.

Do zakupu, do wykonania telefonu, do kliknięcia linku, który przekieruje do sklepu internetowego.  W takim materiale każda sekunda jest ważna. Informujemy: co to jest, co Ci to da, i co należy zrobić, aby zostać właścicielem. Jest to osiągalne w ciągu 10 – 20 sekund.

Oprócz hook video potrzebne są także rozszerzone treści multimedialne dostępne w różnych odsłonach na stronie internetowej.

Rozpoczynając pracę nad spotem reklamowym lub spotem promocyjnym zawsze określ cel, jaki chcesz osiągnąć. Przygotuj precyzyjną charakterystykę odbiorcy, przemyśl miejsca emisji.

Wybierz również firmę,  która profesjonalnie przygotuje treści video. Uwzględnij przygotowane spoty video jako część większej strategii marketingowej.  Dopiero połączenie tych wszystkich zależności przyniesie oczekiwane korzystne rezultaty.

Chcesz dopytać o szczegóły lub złożyć zamówienie?